Seřízení karburátorů K 37(PZ 28 Čína)

Pokud máte problémy se seřízením těchto kvalitních karburátorů přidám sem několik svých zkušeností.
První věc co se musí udělat, že vylomíte ten dorazový kolík co je našroubován ve víčku šoupátka



Taky je třeba překontrolovat hloubku zalisování té mosazné trubky ve víčku plovákové komory, aby jste měli stejné hladiny v plov. komorách. Já tam vždy dávám cca 6-6,5mm k dorazu viz foto 

Ještě vyšroubujte ten mosazný šroub M14 co je pod ním hlavní tryska a překontrolujte jestli je dotáhlá. Pod ten velký šroub dejte nové fibrové těsnění (to původní je nějaký papír a "chčije" z toho)
Další věc je, že jehlu šoupátka dáte co nejvýše z důvodu, že na origo ruských karburátorech je hlavní tryska č.160(98) a na 
čínských je tryska č.92. (doporučuji provrtat na 95/98) Pokud tu jehlu nedáte co nejvýše tak to bude mít hluché místo při přidání plynu, nebo se budou podpalovat ventily. Spodový motor potřebuje benzín a pokud mu ho nedáte, tak se to takhle projevuje.
Další věc co je třeba udělat, že šroub bohatosti směsi dotáhnete nadoraz a povolíte zpět o půl otáčky. Šroub volnoběhu dejte na 2 otáčky z nulové polohy.
Při montáži dávejte na přírubu sání bakelitové termoizolační podložky třeba z jawy +těsnění.http://shop.jawacz-dily.cz/karburator--sani-c506/izolacni-mezikus-karter-karburator-i1347/
Také je třeba seřídit lanka plynu ať mají stejné mezery na obou stranách, aby při přidání plynu nezabíral jeden válec spíše a druhý  později (tohle se dělá při každém seřízovaní volnoběhu).
Ještě se doporučuje vyměnit ty plastové plováky za mosazné z důvodů, že jsou strašně lehké a je to citlivé na seřízení těch karbeců ( já jsem nechal původní plast. a vše OK už několik let)
Důležité je také aby trubky sání byli dobře utěsněné a nesálo to nikde falešný vzduch a to samé platí o filtru sání at je tam strčen ten silon(drátěnka) který je promaštěn olejem + ve filtru je naletý olej 

Pokud motorka je nastartovaná a drží volnoběh, tak ji běžte projet několik km (stačí 3km) a poté vytáhněte svíčky.
Správná barva svíčky má byt šedočerná, pokud je bíla nebo černá - tak je to špatně.
Na obrázku vidíte, že svíčka vlevo je světlá a tím pádem je to chudé a pravá svíčka je šedočerná a to je to správné nastavení karbeců co tomu motoru "chutná".



Pokud je svíčka světlá znamená to, že je to chudé a na karburátoru dotáhněme o 1/4 otáčky šroub bohatosti směsi.
Pokud je svíčka černá, tak zase povolíme o 1/4 otáčky .
Zašroubujeme svíčky a jedeme to zase projet pár km a operaci opakujeme tak dlouho, dokud nedosáhneme černošedé barvy na svíčkach.
Až si budete myslet, že to je vše OK začneme seřízovat volnoběh s tím, že vám nesmí tahat jeden válec druhý .
Dělám to vše podle poslechu a citu.
Na závěr nezapomeňte zase nastavit stejné vůle na plynových lankách. Nejlépe se to pozná tak, že vám musí obě dvě šoupátka stejně klapat jak rychle povolíte plyn při vyplém motoru. Pokud je ten akustický doraz nerovnoměrný, tak si buď povolte nebo dotáhněte plynové lanko, ale pozor vždy musíte přiznat mezeru na tom plynovém lanku min. 3mm jinak se vám může stát, že šoupátko bude viset na lanku a nepůjde vám to seřídit.
Ještě dodám, že u každého SV motoru se to nastavení může lišit a vše se taky odvíjí v jakém stavu máte zapalování (doporučuji bezkontakt) a motor.
Svíčky doporučuji Brisk N17YC pro léto.
První starty jsou většinou kruté než se seřidí volnoběh..

 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one